Tuesday 3 March 2015

Hai c-am plecat

Treaba e că nici eu nu știu.

Astăzi stăteam la birou și scriam pentru alții. Băieții erau și ei aici, desenau pentru alții. Camera era plină de flori, fiecare își făcuse datoria și venise cu zambilele și lalele și bomboanele de 1 Martie și eu mă bucuram, pentru că fetele se bucură la flori (eu chiar mă bucur la flori). Stăteam pe scaunul meu și scriam.
Numai că mă săturasem. Adevărul e că, de ceva vreme, mi se pare foarte obositor să pun în spinarea altora cuvintele mele. Nu pentru că, vai, ce să vezi, ar fi niște cuvinte a căror lipsă ar sărăci lumea - de fapt, ele sunt niște cuvinte banale, doar că încerc să le fac cât mai sincere și, se pare, asta prinde din când în când. Ci pentru că am obosit eu să mă gândesc ce vor alții să spună, de fapt. Și nu-mi mai pasă. Să spună fiecare ce vrea.

- Ia-ncearcă, domnule, să zici matale, frumușel, ce vrei. 
......
- Nu-ți iese? Mai încearcă o dată. 
........
- Aaaa, nu știi ce vrei să zici? 
Păi atunci ia loc frumos pe banca de-aici și mai gândește-te un pic. S-ar putea să te-ajute. 
......
- Ai nevoie de ajutorul meu? Îmi pare rău, sincer îmi pare. Dar nu mai pot să îți ofer ajutorul. Pentru că nu mai vreau să îți ofer ajutorul, că îmi ia din timpul meu. Și pe timpul meu nu m-ajută nimeni să-l mai găsesc pe undeva. Și mi-a trebuit mult să înțeleg chestiuța asta simplă.
.......
- Nu-mi trebuie, dom'le, nici banii dumitale. Știu, banii-s buni. Cum să nu fie, doar nu am devenit dependentă de ei degeaba? Dar m-am hotărât că nu-mi mai trebuie banii tăi. Mi-i fac singură.
......
- Nu mai insista, te rog. Devine jenant. Mai ales pentru mine, că nu prea mă descurc cu refuzurile astea. 
.....
-Nu-i nimic. Te descurci dumneata. Nici n-o să termini de vărsat bine lacrima, c-o să găsești alt zicător de cuvinte. Uite-i, stau la coadă. Du-te acolo și ia. Ăștia de-abia așteaptă. Ei mai au până ăîți dau seaam că n-or să mai aibă timp. Și poate dai de vreunul căruia nici nu-i pasă de timpul lui - jackpot și careu de ași deodată, îți zic. Hai c-am plecat, mă duc unde nu știe nimeni deocamdată că mă vrea.
_______________________________

Mi-am luat zambilele și lalele, le-am pus în sacoșă și-am plecat. Dacă mă vezi pe stradă, să nu mă oprești, că poate mă-ntorc cu tine. Și n-aș vrea.

No comments:

Post a Comment